sobota 7. marca 2015

ATC-mania

Uwielbiam ATC!
Tak mała forma pozwala mi na eksperymenty. 
Mogę coś bez większego żalu wyrzucić, jeśli mi nie wyjdzie i zacząć od nowa.

XXXXXXXXXXXX

Zbožňujem ATC!
Takýto malý formát mi dovoľuje experimentovať.
Môžem niečo bez výčitiek vyhodiť, ak sa mi to nepodarí, a začať odznova.




Dziś chcę Wam pokazać, jak ja przechowuję moje zbiory ATC.
Zacznijmy od segregatora. Wybrałam wersję najbardziej ekonomiczną, czyli format A4.
XXXXXXXXXXX

Dnes vám chcem ukázať, ako ja skladujem svoju zbierku ATC.
Začnime od zakladača. Vybrala som si ekonomickejšiu verziu, čiže formát A4.




Kolor niebieski był oczywiście zaplanowany :)


Całość obkleiłam papierami, również w odcieniach niebieskiego, aby pasowało do koloru okładki, 
która jest większa od papieru scrapowego 30,5 x 30,5 cm.

XXXXXXXXXXX

Modrá farba bola, samozrejme, plánovaná :)

Celok som oblepila papiermi,tiež v odtieňoch modrej, aby ladili s farbou obalu, ktorý je väčší od scrapbookového papiera 30,5 x 30,5 cm.





Teraz wystarczyło ozdobić przód.

Teraz stačilo ozdobiť prednú stranu.




Koszulki na ATC w formacie A4 mieszczą 9 sztuk.

Do vrecúšok na ATC vo formáte A4 sa vojde 9 kusov.



Gdy mamy ATC w koszulkach, widać, jak ważny jest tył karty.
Każde ATC powinno być opisane - ręcznie lub na specjalnej metryczce.
Najczęściej podajemy: nick, tytuł, datę wykonania i numer. 
Jeśli wykonujemy jedno ATC podpisujemy 1/1 (1 z 1).
Czasami tworzymy kilka takich samych ATC, aby się z kimś wymienić, piszemy wtedy: 1/3, 2/3 itd.

XXXXXXXXXXX

Keď umiestnime ATC do vrecúšok, je vidieť, aký dôležitý je rub kartičky.
Každé ATC by malo obsahovať základné údaje o ATC - ručne napísané alebo na špeciálnej nálepke.
Najastejšími údajmi sú: nick, názov, dátum vytvorenia a číslovanie.
Ak vyrábame jednu ATC, číslujeme ju 1/1 (1 z 1).
Niekedy tvoríme niekoľko rovnakých ATC na výmenu, vtedy ich číslujeme 1/3, 2/3 atď.



Mój pierwszy segregator jest już zapełniony. 
Znajdują się w nim moje ATC i te, które dostałam podczas różnych wymian.

XXXXXXXXXXX

Môj prvý zakladač je už plný.
Nachádzajú sa v ňom moje ATC a aj tie, ktoré som dostala počas rôznych výmen.








Znalazły tutaj miejsce również moje inchies i MOO.
Formy jeszcze mniejsze od ATC (ale o tym w następnych artykułach).

XXXXXXXXXXXX

Našli v nich miesto aj moje inchies a MOO.
To sú formáty ešte menšie od ATC (ale o tom nabudúce).



 W przyszłości pewnie trafią do oddzielnego segregatora.

V budúcnosti budú iste mať svoje miesto v inom zakladači.


Tworzyliście już ATC? Jeśli nie, to koniecznie spróbujcie!

Tvorili ste už ATC? Ak nie, určite to vyskúšajte!

Blue Nika



Janka o ATC:
ATC (artist trading cards) sú zberateľské ručne ozdobené kartičky. Za otca tejto krásnej myšlienky - výmeny ATC sa považuje švajčiarsky umelec Vanci Stirnemann, ktorý v roku 1996 zorganizoval prvú výmenu ručne vyrobených kartičiek na výstave v Zürichu. Od tohto momentu nastala šialená móda výmeny ATC na celom svete.
Karty ATC majú klasický rozmer zberateľských (napr. hokejových či baseballových) kartičiek, čiže 8,9 x 6,4 cm. NIKDY sa nepredávajú, ich putovanie je len otázkou výmeny a dohody medzi účastníkmi. Vďaka nim je možné nájsť kontakty po celom svete, vzájomne sa virtuálne a niekedy aj osobne spoznávať. A taktiež spoznávať prácu autorov kartičiek, ich rukopis. Je príjemné "ohmatať si" inú prácu ako svoju, tešiť sa z prichádzajúceho balíčka a nájsť si v ňom prekvapko.
Obyčajne je lícna strana karty ATC ozdobená všelijako, rôznymi technikami, najlepšie takými, ktoré symbolizujú tvorbu autora. Rubná strana obsahuje kontakt na autora ATC, napr. www stránku, meno, adresu, nick alebo adresu blogu (robíme si teda tiež akúsi reklamu). A môže obsahovať taktiež dátum výroby. Existujú aj rôzne pečiatky s kolonkami týchto údajov, ktoré sa odtlačia na rubnú stranu a len sa ručne vyplnia. Zvyčajne sa ATC nevyrábajú hrubšie ako 0,5 cm a to z dôvodu uskladňovania v albumoch s fóliovými vreckami (podobne ako pri iných zberateľských kartách). Kartičky nemusia mať vždy tvar obdĺžnika, ale musia zachovávať vonkajší rozmer.
ATC si môžu vymeniť po dohode aj dvaja ľudia alebo nejaká skupinka, ktorá sa vopred dohodne na téme, prípadne farebnosti kartičiek a podľa počtu účastníkov výmeny sa určí koľko ATC je potrebné vyrobiť. Jeden "generál" ich zozbiera všetky spolu a rozdelí tak, aby každý účastník dostal ATC od ostatných. Pre seba si môže tiež vyrobiť do kompletky tú "svoju".

10 komentárov: